Projekty

Projekt „Zlepšenie motivácie a kvalita vo vyučovaní anglického jazyka“

erasm2Základná škola Rázusova Čadca začala realizovať projekt od 1. júla 2015. Škole bol v šk. roku

2015-16  schválený grant vo výške 9 975,00 EUR na realizáciu projektu „Zlepšenie motivácie a kvalita vo vyučovaní anglického jazyka“.  Grant bol poskytnutý z programu Erasmus+ (kľúčová akcia KA1 – Vzdelávacia mobilita jednotlivcov, akcia – Mobilita učiacich sa a zamestnancov).

Čítať celý článok...
 

DIGIŠKOLA-Máme radi Slovensko

t-digiskolaV školskom roku 2014/2015 sa naša škola zapojila do Národného projektu Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva - DIGIŠKOLA. V rámci projektu sa naša škola prihlásila do projektov Máme radi SlovenskoVideoexperiment. Vďaka tomu naša škola získa tabletovú učebňu s interaktívnou tabuľou, notebookom a  20 tabletmi.

Čítať celý článok...
 

Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva

alt

 

alt


Špecifickými cieľmi projektu sú:

    -modernizácia vzdelávacieho procesu s cieľom skvalitniť pripravenosť žiakov končiacich predprimárne, primárne a sekundárne vzdelávanie,
    -implementácia vybraných elektronických služieb pokrývajúcich životné situácie občana súvisiace s prístupom k vzdelaniu a možnosti elektronizácie s nimi súvisiacich procesov MŠVVŠ SR,
    -prepojenie školského vzdelávania a domácej prípravy žiaka za účasti rodičov a vytvorenie systému eGOV služieb a digitálneho vzdelávacieho obsahu,
    -vytvorenie elektronickej podpory pre procesy vzdelávacieho systému regionálneho školstva, moderného vyučovania a digitálnej triedy.

Hlavným cieľom projektu je vybudovanie a vytvorenie funkčného elektronického vzdelávacieho systému a uvedenie elektronických služieb do prevádzky.
Ide najmä o implementáciu informačného systému s elektronickými službami vybranými v rámci predmetného projektu, zriadenie a vybavenie digitálnych tried, prispôsobenie digitálneho obsahu a v neposlednom rade aj o vyškolenie vybraných pracovníkov pre zabezpečenie ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov. Cieľ projektu bude dosiahnutý naplnením špecifických cieľov projektu, ktoré zabezpečí realizácia jednotlivých aktivít projektu.

 

Aktivizujúce metódy vo výchove

alt

Projekt AMV sa zameriava na skvalitnenie vzdelávania odborných a pedagogických zamestnancov (ďalej PZ a OZ) v oblasti výchovy. Špecializuje sa pritom na profesionálne zvládnutie využívania aktivizujúcich metód vo výchove nielen v reálnom prostredí, ale i v spojení s novými informačnými technológiami.
Vzdelávanie PZ a OZ v aktivite 1.2 sa bude realizovať podľa programu kontinuálneho vzdelávania „Aktivizujúce metódy vo výchove (ich význam pre formovanie hodnotového systému, s dôrazom na oblasť mediálnej gramotnosti)“ - číslo rozhodnutia o akreditácii: 1407/2014 – KV, vytvoreného v rámci projektu s cieľom podporiť záujem o využívanie, ako aj úroveň využívania aktivizujúcich metód vo výchove.
Účastníci vzdelávania, pracujúci v oblasti výchovy si posilnia kompetencie v implementácii aktivizujúcich metód do praxe, tak aby ich dokázali využívať v prospech formovania základných hodnôt detí a mládeže, posilnenia mediálnej gramotnosti a znižovania výchovných problémov.
Na vytvorený program budú napojené interaktívne digitálne pomôcky (ďalej IDP), ktorých úlohou je podporiť využívanie aktivizujúcich metód vo výchove v rámci edukačných procesov. IDP budú nosnou súčasťou Edukačného balíčka, ktorý dostane každý prihlásený PZ a OZ na vzdelávanie v aktivite 1.2
V rámci projektu Aktivizujúce metódy vo výchove môžu PZ a OZ absolvovať tiež školenia na používanie technológií na báze android operačného systému (tablety a pod.) v edukačnom procese.
Prvý stupeň školení je zameraný na nadobudnutie vyššieho stupňa zručností potrebných na prácu s androidnými digitálnymi technológiami, s dôrazom na prácu s tabletom. PZ a OZ si absolvovaním školenia zvýšia svoje schopnosti tvoriť na tabletoch špeciálne projekty, pracovať s neštandardnými aplikáciami určenými na podporu edukačného procesu ako aj najvhodnejšie spôsoby využívania tabletov pri výuke jednotlivých predmetov.
Druhý stupeň školení je zameraný na zvládnutie špeciálnych zručností prepojených s PC pedagóga a interaktívnou tabuľou zároveň. V rámci tohto školenia sa pedagógovia naučia manažovať prácu žiakov s tabletmi počas jednotlivých predmetových hodín, alebo výchovných aktivít, získajú potrebné vedomosti o špecifikách pedagogického vedenia takejto hodiny, či výchovnej aktivity a v praxi si odskúšajú modelovú hodinu za účasti príslušného počtu žiakov vo veku 12 – 16 rokov, ovládajúcich prácu s tabletmi.

 

Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí

alt

 

Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v  Bratislave začal dňa 19.3.2013 pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky oficiálne realizovať národný projekt: Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí. Riešenie národného projektu je naplánované na 33,5 mesiacov od priameho vyzvania (17/01/2013 – 31/10/2015).
Miestom uskutočňovania národného projektu je Trnavský kraj, Trenčiansky kraj, Nitriansky kraj, Žilinský kraj, Banskobystrický kraj, Prešovský kraj a Košický kraj.
Cieľovými skupinami národného projektu sú žiaci základných škôl so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, psychológovia, špeciálni pedagógovia, výchovní poradcovia pracujúci v základných školách a v zariadeniach výchovného poradenstva a prevencie, vybraní rodičia a zamestnanci verejnej a štátnej správy.
Prioritným zameraním národného projektu je zvýšenie zamestnateľnosti a efektívna príprava žiakov základných škôl so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ďalej “ŠVVP”) pre trh práce, prevencia pred nezamestnanosťou podporou kariérového poradenstva v zmysle programového vyhlásenia vlády.

 


Stránka 5 z 5