Dejepis nie sú len roky

dejHodiny dejepisu poskytujú učiteľovi množstvo „zábavných“ aktivít, ktoré zároveň prehĺbia vedomosti a zručnosti žiakov. Presné faktografické údaje o histórii sú určite veľmi dôležité pre osobnostný rozvoj žiakov, ale prečo sa vyhýbať zážitkovému vyučovaniu dejepisu, keď niektoré vyučovacie jednotky priam volajú po zážitkoch?...

 

Dejepis v piatom ročníku je možné „prežiť“ tvorbou vlastnej mapy, ktorú si žiaci zostavia podľa vopred stanovených pravidiel a zákonitostí, ale ich predstavy nie sú niečím limitované. Týmto spôsobom si preveria svoje vedomosti o mapách, získavajú zručnosti jemnej motoriky a ocitnú sa vo svojom vlastnom dejepisnom sne. Veď „historia magistra vitae est“. História je učiteľkou života...

 

 

Žiaci ôsmeho ročníka si vytvorili svoju vlastnú galériu výtvarných smerov v 20. storočí alebo ilustrovali komiks o umení v ich rodnom regióne. Pri tvorení replík známych umeleckých diel žiakov najviac zaujalo obdobie impresionistov, a tak sa snažili prispieť do tohto nádherného „sveta dojmov a emócií“ svojou vlastným zobrazením impresií zo svetoznámych obrazov.

 

 

Hodiny dejepisu je však možné obohatiť i divadlom. Veď všetko je možné predstaviť slovne a skutkami. Tak prečo nie i slávny malý veľký Napoleón, či iné slávne osobnosti dejín?...

 

 

Autor: PaedDr. Lipková